Introduktion til Jakodan
Jakodan er en dansk webshop, der med hjerte og nærvær sælger emballage og papkasser til erhvervslivet. Deres mission er enkel: At gøre det nemt og trygt for andre selvstændige at købe emballage i høj kvalitet.
Jakodan har brugt Ubivox til udsendelse af nyhedsbreve siden 2012. Vi har talt med Nina Jørgensen – ejer og Emballage-Excentriker hos Jakodan – om deres arbejde i platformen.
Nyhedsbrevet som en uundværlig kanal
I en branche, hvor mange konkurrenter har kørende sælgere, går Jakodan en anden vej. De har valgt at investere i relationen til deres kunder gennem nyhedsbreve – og det virker. Hver 14. dag sender de et nyhedsbrev ud, som holder liv i relationerne:
”Vi har rigtig meget gensalg, hvor mange af vores kunder vender tilbage igen og igen. Her er nyhedsbrevet uundværligt. Det er dét, der holder os top of mind, når de igen står og mangler papkasser.”
Udover det danske marked, har Jakodan de seneste år haft fokus på at udvide deres aktiviteter på det tyske marked. Derfor lancerede de sidste sommer et tysk nyhedsbrev som en vigtig del af strategien.
Brugervenligheden gør arbejdet nemmere i en travl hverdag
Simon, som har titlen Marketing-Minister, er ansvarlig for virksomhedens nyhedsbreve og sociale medier samt for at skabe indhold, der engagerer og informerer – ofte i form af blogindlæg, videoer med kundecases, tilbud og nyheder. Nyhedsbrevene bliver altid koordineret med SoMe-aktiviteterne, så budskaberne forstærker hinanden.
“Noget af det, vi virkelig sætter pris på ved Ubivox, er brugervenligheden. Det er så nemt, at alle kan finde ud af det med det samme. Når vi skal opsætte et nyhedsbrev, kopierer vi ofte et tidligere nyhedsbrev og tilretter det. Det gør det nemt og enkelt i en travl hverdag.”
Leadgenerering og loyalitet
Til at indsamle kontakter til e-mailisten bruger Jakodan flere forskellige metoder – bl.a. via checkout flowet ved køb i webshoppen og gennem en tilmeldingsformular i bunden hjemmesiden. For Jakodan handler deres leadgenereringsaktiviteter ikke kun om at skaffe nye kunder, men også om at holde fast i de eksisterende.
“Nyhedsbrevene giver ikke nødvendigvis direkte salg hver gang, men de er en vigtig del af vores brand awareness. Sammen med vores retargeting-annoncer på Meta er de med til at sikre, at vi bliver husket, når kunderne igen har behov for vores produkter”
Stærk relation til Ubivox
Jakodan har brugt Ubivox siden 2012, og her fremhæver Nina bl.a. brugervenligheden, den danske kundeservice og den hurtige hjælp blandt årsagerne til, hvorfor de har brugt vores platform i så mange år:
“Når man får hurtigt svar fra et rigtigt menneske, og hjælpen altid er nærværende, så skal der altså meget til, før man har lyst til at skifte platform”