Access-Control-Allow-Origin: www.ubivox.dk

Funktioner

Få et overblik over vores  nøglefunktioner 

Udnyt Ubivox’ mange funktioner til at sende skræddersyet kommunikation til dine modtagere.

Mand der peger på en præsentation med bookingrelaterede data.

E-mail i mange former

E-mail som kommunikations- og marketingdisciplin findes i mange former, lige fra det klassiske nyhedsbrev til dynamiske, segmenterede kampagner, tidsbaserede, automatiske udsendelser og transaktionelle e-mails til ordrebekræftelser, fakturaer osv. 

I Ubivox har vi derfor bygget en e-mailplatform, der kan understøtte dem alle.

Nedenfor finder du en række af de primære funktioner i e-mailplatformen.

Dyk ned i de klassiske e-mail-typer med Ubivox

 

Nyhedsbreve

Vores platform blev i første omgang bygget med målet at kunne sende nyhedsbreve. Simpelt og ligetil, og noget alle i organisationen skal føle sig hjemme med.

Det klassiske nyhedsbrev er en fortløbende serie af e-mails, ikke en enkeltstående forteelse, men noget der sendes regelmæssigt. Et brev, med nyheder, som modtagerne ved hvornår de får.

Kampagner

Typisk har en kampagne en startdato og en slutdato, og modtagerne kan være indsamlet til den enkelte kampagne. Det kan fx være en e-mailkampagne i forbindelse med en begivenhed, en konkurrence, oplysningskampagner eller tilbud. Vores platform understøtter ubegrænsede lister og let import, og dette gør dine kampagneudsendelser hurtige at få planlagt.

Automatiserede e-mails

Automatiserede e-mails – også kendt som autoresponders eller drip campaigns – er en e-mailserie, der er skrevet på forhånd, og startes når en modtager udfører en bestemt handling. Det kan fx når de tilmeldes en liste eller har udført bestemt adfærd på et website.

Automatiserede e-mails er særligt gode til det lange salg, hvor flere problemer skal italesættes og løses, før kunden beslutter sig for at købe produktet. E-mailserien skrives én gang, og kører automatisk fra start til slut.

Transaktionelle e-mails

Transaktionelle e-mails – også kaldet “en til en” e-mails – er målrettet en enkelt modtager. I webshops kan det være ordrebekræftelser og kvitteringer, dvs. alle e-mails relateret til ordrer, notifikationer og lignende.

At bruge en platform som Ubivox til dine transaktionelle e-mails gør, at du kan få glæde af den gode leveringssikkerhed, samt at du i højere grad får mulighed for at spore hvad der sker med e-mailen efter du sender den.

Blogindlæg: 10 fede features i Ubivox

E-mailplatform med fokus på brugervenlighed 

Drag&drop editor

I vores brugervenlige editor kan du nemt og hurtigt oprette dine nyhedsbreve. Brug en af vores fleksible skabeloner og form den som du ønsker via vores drag&drop-editor. Indsæt dit indhold, billeder og videoer, og send det afsted.

 

  • Drag‘n’drop-editor – omsæt dine ideer til et nyhedsbrev i vores fleksible editor. Du kan også arbejde i HTML, hvis du er mere fortrolig med det.
  • Skabeloner – start med vores testede standardskabelon, der virker i alle klienter og er tilpasset alle enheder, computere, mobiltelefoner og tablets, eller opret nemt en helt ny. Hvis du har specifikke behov, tilbyder vi også at udarbejde speciallavede skabeloner.
  • Brevfletning – gør dine nyhedsbreve mere personlige ved at bruge din modtagers navn: “Kære Tina” i stedet for “Kære læser”. Du kan naturligvis brevflette alle de data, du har på dine modtagere.
  • Billeder – tilpasser sig til størrelsen på nyhedsbrevet/kolonnen automatisk.
  • Mediebibliotek – saml og organiser dine logoer og andre billeder et sikkert sted, hvor du altid kan finde originalen igen.
  • Video – brug tilpassede links til videoer på Youtube, Vimeo, Facebook og mange flere. Afspil din video direkte i nyhedsbrevet, så du ikke sender dine læsere væk fra dit indhold.
  • Social deling – indsæt en simpel knap i dit nyhedsbrev, så det nemt kan deles på over 300 sociale netværk.

Gør brug af din organisations eget designudtryk i bekræftelsessider

I de fleste e-mailplatforme eksisterer der nogle standardsider til  bekræftelse af tilmelding. Men for at gøre det nemmere for dig at overholde jeres designudtryk, giver vi dig mulighed for at bruge en URL fra jeres eget website som bekræftelse. Du skal blot designe landingssiden på jeres website og indsætte URL’en i indstillingerne i Ubivox.

Læs hvordan i vores guide.

 

Skærmbillede fra ubivox systemet
Skærmbillede Ubivox-system

Håndtering af kontakter og segmentering

Brug vores tilmeldingsformular eller lav din egen til at få tilmeldinger direkte ind i systemet. Har du allerede en liste af modtagere, kan den nemt og hurtigt importeres i systemet.

  • Tilmeldingsformular – vi har færdigudviklede formularer, som du kan tilpasse visuelt med datafelter til f.eks. navn, postnummer og interesserer, og du har også mulighed for at lave din helt egen i HTML-kode.
  • Import & eksport – importer og eksporter let dine lister med modtagere fra Excel- eller CSV-filer. Systemet sletter automatisk dubletter i filerne, og sørger for at ikke-eksisterende e-mailadresser bliver ignoreret.
  • Modtagerkontrolpanel – her har du altid overblik over dine modtagere, og alt den data du har om dem. De kan løbende selv opdatere deres informationer, hvis du åbner for det.
  • Tilmelding via sociale medier – opret tilmeldingsformularer på din Facebook side og QR-koder til din butik, messer m.m., så nye modtagere kommer direkte ind på dine modtagerlister.
  • Segmentering – har du f.eks. postnummer og alder på dine modtagere, kan du sende dit nyhedsbrev til alle, der bor i postnummer 5000 – 6000, og er mellem 20 og 40 år gamle. Det gør det muligt at ramme en konkret målgruppe meget præcist, hvilket øger sandsynligheden for visninger og klik på dit nyhedsbrev. Du kan segmentere på baggrund af alle tilgængelige datafelter på modtageren og data fra deres adfærd med dine nyhedsbreve.
  • Funktioner til overholdelse af GDPR – vælg mellem flere forskellige addons, der helt eller delvist skjuler personhenførbare data i statistikken. Derudover har du mulighed for at opsætte regler for right to be forgotten. Det betyder, at dine modtagere og deres data bliver slettet helt fra vores system, når de framelder.

Statistik og evaluering

På statistiksiden i din Ubivox-konto kan du se din generelle e-mail performance på tværs af kampagner, for dine forløb og for de enkelte nyhedsbreve ud fra de klassiske e-mail metrics: Åbninger, klik, klager, frameldinger, bounces, enheder, lokationer osv.

Vi har dog udvidet vores statistik, så du også kan se 24 timers visning for at fastlægge, hvornår dine modtagere er mest aktive i dine nyhedsbreve. Samtidig kan du opsætte mål for din indsats og downloade en opsummering i PDF-format, så det er nemt og hurtigt at visualisere værdien af indsatsen – det kan fx være brugbart, hvis du skal præsentere det til et afdelingsmøde eller lignende.

 

  • Avanceret statistik – se bl.a. hvilke links, der var mest populære, samt hvor mange åbnede nyhedsbrevet, hvornår de gjorde det, hvor i verden de befandt sig, og hvilke enheder de brugte.
  • Målsporing – opret mål som f.eks. besøg på særlige områder på dit website, eller direkte salg som følge af dit nyhedsbrev.
  • Google Analytics – mål effekten af dine nyhedsbreve på din webshop, eller besøgende på websitet, og se hvilken trafik og omsætning de genererer.
  • Onclick actions – indsaml informationer om dine modtagere ved at tagge dine links, og brug disse data til fremtidig segmentering.
skærmbillede fra ubivox systemet

Vil du høre mere om dine muligheder med Ubivox?

Få ny viden og inspiration til dine nyhedsbreve

Vi har samlet vores inspiration og viden til dig, så du nemt kan navigere i det, der lige præcis er interessant for dig. Du kan læse vores kundecases, blive inspireret på bloggen eller læse om nye tiltag på platformen.

Få konkrete tips til kommunikation og e-mail marketing.

Lad dig inspirere af, hvordan vores kunder
får succes med deres nyhedsbrev.

Læs de seneste nyheder om
vores platform og virksomhed. 

Derfor har over 1000 virksomheder og offentlige instanser valgt Ubivox
som nyhedsbrevssystem

Vil du høre mere om dine muligheder med Ubivox?